Thursday, January 11, 2007

5-10 - Den berømte japanske forsikringsceremoni



Servitricen med katteørerne kan lejes for 15 minutter ad gangen, til skak, 'go' (japansk brætspil) eller anden uskyldig tidsfordriv. da jeg kom tilbage 1½ måned senere, og julen nærmede sig, var hun og kollegerne i nissekostumer.





Efter i dag forstår jeg til fulde, hvorfor samtlige af de japanske film jeg har set, indeholder mindst én regnvejrsscene. Håber ikke det blir standarden når jeg skal udenfor Tokyo. De lokale mc-folk synes nu ikke at være generet af det, heller ikke dem uden noget videre i retning af skærme eller kåber. De sidder i deres lette regntøj, bagsædepassagerer med mobilen fremme.
-
Den gode nyhed er at jeg alligevel har en chance for at få Nimbussen gennem toldvæsenets vridemaskine i morgen. En af Moens (dansk Indian-mand) kontakter herovre – Shuichi, alias 'Crazy Pete' – har hjulpet med at finde frem til bl.a. forsikring, og nu også med at forklare luftransporten, hvor vigtigt det er, at denne maskine ikke blir yderligere forsinket.
-
Ansvarsforsikring for de to måneder koster beskedne 6000 yen (300 kr.), hvilket sikkert er mindre end det kostede 4-5 af forsikringselskabets ansatte at betjene mig. Fin service, dybe buk af begge parter. Endnu billigere er det Japan-atlas i 1:200.000 jeg efter lang tids søgen får lokaliseret. Det er helt og aldeles frit for de der besværlige latinske bogstaver, så det skal nok blive rigtig interessant at finde rundt i derude.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home