Thursday, January 11, 2007

8-11 - Kaikado Kustom og lidt feber





Da jeg undtagelsesvis kom i seng før klokken to i nat, og derfor undtagelsesvis har fået hele syv timers søvn, er jeg trods lidt feber og forkølelse i nogenlunde stand til en kort dagsrejse på knap 150 km. Godt nok mest gennem byområder, og mest i andet og tredje gear, og til sidst på betalingsvejen. Jeg vil til Nagoya, hvor chopperbiksen Kaikado og hotrodkongerne fra Paradise Road holder til, og hvor Toyota har deres store bilmuseum. Fryser mere og mere da det på et tidspunkt går op i højden, trods at alt termotøjet er i brug, og kun billedet af et bad i en ’onsen’ holder mig kørende. Men sådan skal det ikke gå.
-
Jeg har emailet lidt med Kaikado, og er længe ventet da jeg dukker op sidst på eftermiddagen. Stedet er stort efter japanske forhold, i den forstand at jeg kan se dele af gulv og vægge, trods alle de motorcykler og mc-dele der står omkring hans ’28 Ford A hotrod projekt. Stedet har en vis stil, og efter vi har talt lidt og jeg har beundret det seneste værk - en Rikuo-stellet Harley 45” - inviterer ejeren Masao og hans kone Hana (endelig et navn jeg ikke behøver at skrive ned for at huske) mig til at overnatte. Og jeg dem ud at spise, begge dele ved hjælp af en pc’s oversætterprogram. Håber virkelig at oversættelserne er ligeså underholdende for dem, som de er for mig.
-
Vi deler en del interesser, viser det sig. Udover motorcykler og hotrods også fly, våben og psychobilly musik. Manden er en ivrig lystfisker, og spørger mig om jeg kan lide at fiske. Ved det ikke, svarer jeg, men kunne godt tænke mig at prøve det en enkelt gang. Med dynamit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home