Thursday, January 11, 2007

7-11 - Største trækonstruktion, dyreste restaurant


Idag besøger jeg endnu et relativt simpelt, men stort, bygningsværk; et 76 meter højt buddhisttempel, verdens største trækontruktion. Det er faktisk to bygninger – den ene er under restaurering, og man har derfor bygget en regulær moderne bygningen UDEN på monstertemplet. Meget bedre end de overornamenterede templer, og derfor heller ikke fyldt med turister. Så er der tid til at cykle rundt i byen endnu, dels ad de utroligt snævre gader. Kan ikke lade være med at tænke på, at med den interesse der i filmverdenen efterhånden er for Japan, ville en ’French Connection’-lignende biljagt her i byen være oplagt. Selv en cykeljagt vil kunne gøres spændende. Får også købt et par ting, mens jagten efter et lokalt ’rider house’ er forgæves, i den forstand at det er lukket for vinteren. Taro Cafe har heller ikke plads til mig en nat til, så jeg tager de to ting, plus en mindre venlig vejrudsigt for området, som tegn på at jeg må videre.
-
Takao, naboen til Taro Cafe er i lære som kok på en restaurant i nærheden, som kanadieren Jakob og jeg har lovet vi vil besøge inden vi rejser videre. Takao har været rigtig fin at være sammen med også de aftener der gik druk i den udenfor Taro, og for en enkelt gangs skyld vil jeg spise noget rigtig lækkert mad uden at tænke på hvad det koster. Og det er absolut skønt, en lang række små delikate retter, som mester og hans to lærlinge står og tilbereder, mens vi spiser. Prisen taler vi ikke om, men lad os bare sige, det er den største enkeltudgift jeg har haft i Japan, bortset fra min laptop.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home